Sweet Harvest is an organic gardening co-operative created by four friends in Kalken, Belgium. We meet regularly to coordinate our gardening efforts and share our harvests.

Sweet Harvest is een bioligsch tuiniereen coöperatieve opgericht door vier vrienden in Kalken, België. We komen regelmatig bijeen om onze tuin inspanningen te coördineren en onze oogsten te delen.

19 maart, 2012

de eerste zonnestraaltjes

De trays voor erwten en peultjes staan hier nu klaar voor mijn neus. Peter is begonnen aan de kooi voor het kleinfruit (bosbes zou er niet meer bij kunnen, we zullen wel zien in Ecoflora).
Volgende week gaan we ook om 2 nieuwe kipjes in de Bokmolenhoeve (paaskuikentjes zijn altijd haantjes, wist je dat Eva?). Daar kunnen ze niet veel mee aanvangen. Als ik eens mag komen piepen in de serre, geef je maar een seintje hé. Peter heeft onze tunnel volledig gewassen, nu nog omwoelen. Jij hebt al veel gewerkt hé, niet téveel ineens doen hé, je kan precies al niet meer stoppen.
Het eerste lentezonnetje doet deugd maar het koelt wel rap af, dus voorzichtigheid blijft geboden (amaai, zo formeel….)
Komen de tuinboontjes nog niet boven piepen? Ik kan bijna niet wachten.
‘k Zal waarschijnlijk ook veel nieuwe kruiden moeten aanplanten want bijna alles is bevroren…
Jovita en Axel, jullie blijven deel uitmaken van Sweet Harvest !!Ik heb speciaal voor jou de gele zoete bietjes besteld, Jovita en de gestreepte Chioggia bietjes.
Kyra, hoe zit het bij jullie? Ook al naarstig gezaaid en geplant?
Ik zat zo te hopen dat de bloedzuring (voor in slaatjes) zichzelf uitgezaaid had maar voorlopig staar ik naar een lege plek…….. Ik wou al plantjes uitdelen maar ’t zal dus niet voor onmiddellijk zijn.
Zo nu is het woord weer aan jullie.
Veel liefs en laat jullie verwarmen door de eerste zonnestraaltjes, Patricia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...