Sweet Harvest is an organic gardening co-operative created by four friends in Kalken, Belgium. We meet regularly to coordinate our gardening efforts and share our harvests.

Sweet Harvest is een bioligsch tuiniereen coöperatieve opgericht door vier vrienden in Kalken, België. We komen regelmatig bijeen om onze tuin inspanningen te coördineren en onze oogsten te delen.

26 februari, 2012

Yihaa! de eerste tuinboontjes zitten in de grond

Ik (Eva) heb 24 tuinbonen zaden om de 15 cm gezaaid in volle grond (volgens de richtlijnen van velt). Dat is dus een rijtje van 3,6m - Is dat voldoende? Eventueel zaai ik volgend weekend nog een rijtje bij???? Ik heb nog veel zaden over en zal er in oktober in de serre planten (dan hebben we volgend jaar in febr. een vroege oogst). Naast de tuindbonen zal ik dille zaaien... Oh ja, nog een vraagje: moet ik de tuinbonen afdekken met vliesdoek - tegen de duiven?

zaterdagvoormiddag, 17 maart zou ik naar de proeftuin (om braam- en kruisbessen) gaan. Patricia zal zeker meegaan. Laat maar weten indien jullie er ook bij zullen zijn?

zondag, 18 maart is er een plantenruildag in Poecke maar ik zou liever naar een andere plantenruildag gaan. Ik ben nog op zoek naar een aantal struiken die veel bloemen dragen (voor de bijen). Maar ik kan ze ook bij ecoflora kopen (cornus mas, kleinhoefblad, dwergkwee, zeepboom, asters).

zondag, 25 maart opendeurdag ecoflora

Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...